Loader
0%

Рибен щанд

Рибен щанд
Рибен щанд

Рибата – хранителна и здравословна!

Рибата може да бъде не само разнообразна и истински вкусна, но и да допринася за здравословното ни и балансирано хранене. Тя съдържа много витамини, минерали и мастни киселини, които тялото трябва да поддържа.

В търговската мрежа се предлагат различни видове риби, които в зависимост от местообитанието им се разделят на сладководни и морски риби. Сладководните риби живеят в реки или езера. Известните видове включват сьомга, пъстърва, шаран, толстолоб, европейски сом, щука и др.
Изборът от морски видове е голям, като едни от най-разпространените екземпляри са зарган, паламуд, сафрид, скумрия, лаврак, ципура, калкан, морски език и др.

На нашата рибна витрина разнообразнието от прясна риба е голямо.  Може да закупите:
сьомга, пъстърва, шаран, толстолоб, зарган, паламуд, сафрид, скумрия, лаврак, ципура, морски език, калкан, сьомгова пъстърва, тилапия,попче, барбун, американски сом, европейски сом, риба меч, синагрида, скорпид, Джон Дори, кефал, костур, треска, краб, марлин, маслена риба, пангасиус, риба тон, фагри, фриса, халибут, херинга.

От морските дарове Ви предлагаме: скариди, калмари туби,калмари пипала, миди, октопод и стриди.

При нас  може сами да изберете и посочите продукта, който искате да закупите.

 

Рибата може да бъде изключително полезна за здравето и имунитета на човека.

Омега-3 мастни киселини, съдържащи се в рибата имат положителен ефект върху сърдечно-съдовата система. Те подобряват кръвния поток, високото кръвно налягане и се трансформират в молекули с противовъзпалителен ефект. Важно е да се знае, че те са от т.нар. есенциални мастни киселини, които човешкото тяло не може да  произвежда и затова е необходимо да ги набави чрез външни източници. Омега 3 играят важна роля  и за формирането на сиво вещество в мозъка, особено в зоните, отговарящи за емоциите. Доказано е, че хората, консумиращи Омега 3 се радват, както на добра памет и концентрация, така и на добър тонус и настроение. Освен всички здравословни предимства, консумацията на омега-3 поддържа и имунната ни система.

Препоръчително е да се яде риба един или два пъти седмично.

Морските дарове също помагат да се отговори на нуждата от ценни мазнини и аминокиселини.

Начини на приготвяне:

Рибата може да бъде приготвена по много начини. Това са и някои от тях:

Поширане: Това е един от най-лесните и добри начини да се сготви риба. Поширането е процес на варене на продукт във вода или друга течност на температура около 70-80 градуса по Целзий. Рибата може да се пошира в специален бульон от подправки или зеленчуци, във вода, като после се слага зехтин или лимонов сок. Предимства са, че това е значително по-чист начин на готвене, цялостта на рибата не се губи, запазват се ценните минерали и витамини в месото, а вкусът може да бъде разнообразен, в зависимост от бульона.

Готвене на пара: Тази технология е идеална да се приготви ароматната и нежна риба. Това е изключително полезна и здравословна практика, която запазва максимално вкуса, цвета, аромата и формата на продукта. Подходяща е както за цяла риба, така и за филе.

Печене: Рибата може да се запече на тиган или във фурна. Ако решите да я изпечете във фурна, трябва да внимавате да не я изсушите. Може да я залеете със сос или да я покриете със зеленчуци. Ако я увиете с фолио или хартия за печене със сигурност ще остане сочна.

На грил: Обикновено на грила рибата се слага цяла. За да избегнете изгарянето й е добре да я сложите във фолио.

В нашата секция с "Рецепти" ще откриете множество  предложения за вкусни рибни  решения!

 

Начини на приготвяне: