Loader
0%

Хранене на работното място

Храненето на работното място трябва да бъде пълноценно, защото именно  на работа прекарваме по-голямата част от времето си. За да имаме енергия и да сме трудоспособни, е необходимо да подбираме продукти с голяма хранителна плътност и храни, които стимулират производството на допамин. Допаминът помага за регулиране на емоциите, също така има важна роля в балансирането на настроението и поведението. Консумирайки храни, които повишават секрецията на допамин в тялото, ние си осигуряваме повече движение, засилваме паметта и концентрацията си. За това е важно с какво се храним на работа, по време на обедната почивка, а и не само тогава. Някои зеленчуци като цвекло, черен боб, броколи, карфиол, нахут, леща, зеленолистни зеленчуци са богати на антиоксиданти, които спомагат за намаляване на свободните радикали. Това от своя страна подкрепя увеличаването на допамин в мозъка. Някои плодове, също като някои зеленчуци увеличават производството на допамин в тялото. Такива са: ябълки, банани, боровинки, авокадо, сушени сливи, ягоди, диня. А шоколад, кафе, зелен чай, ядки (най-важни са бадемите), овесени ядки, семена (особено сусам и тиквени семки), кисело мляко, съдържат тирозин, който от своя страна също увеличава секрецията на допамин. Може да повишите удоволствието си от живота, ако включите в дневното си меню повече сирене, яйца, пиле, риба и други протеини, съдържащи Омега-3 мастни киселини.

Претовареният график в работния ден е едно от най-честите извинения на дамите, които не успяват да следват режим на хранене. Има обаче и лесни варианти, които изискват просто малко планиране на менюто, така че да ви е удобно, лесно и вкусно. Същината на повечето хранителни режими е в това да похапвате по-често, но не големи порции. Това означава три основни хранения и 2 или 3 междинни, за да увеличите работоспособността си. Старайте се да не пропускате закуската сутрин. Филия пълнозърнест хляб с парче сирене и домат или кисело мляко с овесени ядки, например, ще е един добър старт преди началото на работния ден. Малко по-късно, вече в офиса, хапнете някакъв плод (ябълка, круша, банан и др.) или изпийте чаша плодов фреш. Време е за обяд. Ако имате възможност яжте извън офиса. 200 г пилешко месо с гарнитура домати и краставици, печена риба, омлет, варени картофи, салата, супа са само няколко примера, с които можете да разнообразите обяда през цялата работна седмица. За следобедна закуска можете да похапнете, примерно, шепа ядки или да изпиете чаша зеленчуков сок. Не пропускайте нито едно хранене, тъй като под влияние на силен глад, по-късно за вечеря, ще изядете много повече наведнъж, за да компенсирате изпуснатото хранене. И още един полезен съвет за в офиса: Задължително имайте под ръка бутилка от 1,5 литра минерална вода. Дехидратацията забавя метаболизма и нарушава обмяната на веществата. И нещо много важно! Не бързайте когато се храните, насладете се на ястието, дъвчете по-бавно и така ще помогнете на организма да преработи храната по най-добрият и полезен начин.

Ако нямаме възможност да излезнете на обяд, ето няколко полезни съвета, какво да включва вашата кутия за храна на работното място! Комбинирайте според вкуса си храни, които е доказано, че носят енергия  като овесени ядки, банани, яйца, бадеми, авокадо,риба, кисело мляко, ябълки, въглехидрати, пълнозърнести продукти

Всеки един от нас трябва да се погрижи за себе си и да се чувства удовлетворен, енергичен и зареден с позитивизъм в ежедневието си. Вижте видеото отдолу. То може да ви помогне да напреднете в тази посока.


Още от блога