Loader
0%

Йогата - препоръчителният спорт по време на бременност

Йогата - препоръчителният спорт по време на бременност
24.07.2018

Йогата - препоръчителният спорт по време на бременност

Ако сте водили активен живот и сте спортували преди да забременеете, то спокойно можете да продължавате да го правите и след това. Упражненията по време на бременност имат голяма полза. Те ще ви помогнат да се подготвите за раждането, ще повдигнат тонуса и духа ви и най-вече, ще ви поддържат в добра форма през 9-те месеца на очакване. Активността по време на бременност ще ви помогне да направите тялото си по-силно и по-гъвкаво. Ще имате по-малко проблеми със ставите, сухожилията, червата, стомаха и кръвообращението. Все пак добре е да спортувате умерено, всички крайности могат да бъдат опасни. Не се пренатоварвайте и избягвайте задъхването, една бременна жена лесно се изморява. Всичко зависи от вида спорт, от тренираността на бъдещата майка, от начина, по който практикува спорт, и  разбира се от здравословното й състояние. Преди да решите да се насочите към определен спорт, трябва да имате предвид, че тялото ви се променя, а заедно с него и възможностите му. Чести упражнение, по малко, всеки ден са по-добре отколкото по-тежки тренировки, два или три пъти седмично. Пийте много вода - преди, след и по време на упражнения. Избягвайте упражнения по гръб - това отнема кислорода на бебето. И най-вече, вслушвайте се в сигналите на тялото си и ако почувствате болка или дискомфорт, спрете с тренировката.

Йогата е едно от най-подходящите и щадящи упражнения за бременни жени, тъй като не е свързана с интензивни натоварвания, а същевременно стяга и релаксира мускулатурата. Укрепват се бедрата, гърба, ръцете и раменете. Йогата за бременни засилва циркулацията на кръвта, което от своя страна намалява подуванията, болките, засилва имунитета, увеличава притока на кислород и заздравява развиващия се организъм на самото бебе. Дишането е важно по време на раждането. Адекватното действие при контракциите зависи до голяма степен от правилното равномерно дишане. Йогата спомага за тренирането на дишането, което намалява кръвното налягане, забавя пулса и успокоява централната нервна система. По време на бременността, с нарасването на вашето бебе, расте и коремът и центърът на тежеста на тялото се премества напред. Лошата стойка причинява напрежение в гръбначния стълб, което води до болки във врата, в горната част на гърба и кръста. Тя затруднява дишането ви, тъй като се притискат белите дробове и техния дихателен капацитет намалява. Специалните йога пози ще ви помогнат да се научите да заемате правилна стойка, така че да щадите гърба и да дишате по-леко и по-пълноценно. Неслучайно йогата се смята за вид медитация, тъй като чрез успокояване и каляване на тялото, духът става по-силен, релаксиран и освободен от стреса. Когато тялото функционира балансирано и духът е здрав! Така организмът работи на оптимално ниво! Практикуването на йога в група ви дава възможност да контактувате с други жени, които разбират вашите усещания и приживяват също като вас промените в телата, умовете и емоциите си. Ще намерите нови приятели, с които говорите на един език.


Още от блога