Facebook Pixel
Loader
100%

Истории на успеха

Първата среща в поредицата „Фантастични заедно“ е с Кристиан Лозанов

Започва работа във „Фантастико“ преди да навърши 19 и само след 5 години става управител на супермаркет и ръководи екип от близо 100 души. Как блуквално за минути всичко се променя в онзи петък 13-и, когато беше обявено извънредното положение в страната? Как се осигурява безопасно пазаруване и защо според Кристиан „клиентите са супер“? Следва среща с един млад човек, чиято най-голяма мотивация е добрата дума от доволен клиент.

 

Разкажи ни за себе си.

Аз съм Кристиан Лозанов, на 25 години съм и съм от град Перник. От 6 години живея в София. Дойдох тук, за да уча. Завърших специалност „Транспортна техника“ в Техническия университет. Във „Фантастико“ работя от края на 2013г. Започнах работа, още преди да навърша 19 години. Когато започнах, работех нощна смяна. Впоследствие бях нощен касиер, нощен отговорник. След 4 години работа във веригата станах заместник-управител и след още 7-8 месеца ме назначиха за управител на супермаркет. На тази позиция съм вече три години. Екипът тук е от 96 служители.

Как се ръководи екип от близо 100 души и какви са отговорностите ти?

Трябва да има доста добра организация. Графикът трябва да е много добре организиран, като доста голяма част от персонала е концентриран във вечерния час пик. Тогава има по-голяма нужда от хора. Мисля, че се справяме много добре. Отговарям за доставките, поръчките на стока, проследяване как се изпълнява работата, какви са текущите резултати на обекта.

Колко артикула има в този магазин?

Имаме хиляди артикули.

И как проследяваш толкова голямо количество стоки?

Мърчандайзерите на различните сектори са доста опитни, познават много добре стоката. Работим със специална система, чрез която проследяваме наличностите и продажбите. Всеки ден трябва да преценяваме колко можем да продадем, така че да не бракуваме храна. И най-важното за мен е клиентите да бъдат доволни и винаги да намират стоката, която търсят.

Трудно ли ти беше с въвеждането на новите правила заради извънредното положение?

В началото беше трудно, но успяхме много бързо да влезем в ритъм. Обявиха извънредното положение на петък 13-ти. Магазинът беше нетипично пълен с хора и в същото време получихме информация, че трябва да се реорганизираме. Мисля, че се справихме доста добре. През цялото време бяхме в търговскта зала, нашият персонал беше до клиентите.

Тогава ли имаше най-голям наплив от хора?

Да. Доста трудно ни беше докато обясним на клиентите какво се случва. Може би нормално, в началото много голяма част от тях бяха сърдити, но на втория, на третия ден вече всички бяха запознати какво правим и получихме доста похвали, че „Фантастико“ реагира най-адекватно. „Фантастико“ беше номер 1 според мен като реакция, мерки, начин на пазаруване, мерките за безопасност на клиентите и на персонала. Имаме подсигурени предпазни средства, което в тази ситуация беше доста трудно.

Клиентите разбират ли вече мерките, съобразяват ли се с тях?

Да. Съобразяват се. Имаме и осигурени асистенти пред магазина, които следят и за тези неща, но в повечето случаи не се налага да напомнят, защото клиентите сами преценяват и стоят на разстояние, чакат си реда, влизат, пазаруват и вътре също спазват дистанция. 

Какви дезинфекции се правят?

Дезинфекциите се правят от външна почистваща фирма, чиято дейност ние проследяваме. Сутрин и вечер се правят основни дезинфекции и през деня се дезинфекцират количките и постоянно касите.

Какво е променено в организацията, така че да не се струпват опашки на касите?

Нашите служители от сектор „Кафетерия“ имат собствена каса, която в момента не работи. Тези служители бяха пренасочени към останалите каси. Имали сме случаи, когато в магазина сме имали по 5 клиента и 5 работещи каси. Във всеки един момент можем да отворим всичките 14 каси в нашия супермаркет без никакъв проблем, а в момента в този обект се допускат едновременно само 30 клиента. 

Информацията, която стигаше до нас от ръководството през цялото време беше ясна, конкретна, навременна. Не е имало момент, в който да не сме знаели какво да правим. Мерките бяха подадени навременно към нас. Всички неясноти бяха изяснявани на момента по телефона. Два пъти дневно провеждаме конферентна среща с всички управители и ръководството на веригата и аз помолих и моите заместници да участват в тази среща, дори когато са в почивка, за да сме максимално информирани и да знаем всичко ново.

Намираме се в необичайна ситуация. Какво би казал на клиентите?

Мисля, че мерките, които се предприеха в България бяха много адекватни и навременни и мисля, че извънредното положение скоро ще приключи и ще се върнем към нормалния си начин на живот. Просто трябва да бъдем максимално отговорни всички. Нашите клиенти са супер! Спазват дистанция, спазват пропускателния режим, много малко от тях са без маска. Ясно е, че на всеки му пречи маската, но в момента всеки трябва да прояви максимална отговорност, за да се предпазим взаимно.

Имаш ли някой запомнящ се момент във веригата, който е оставил отпечатък и те е мотивирал още повече в работата?

Преди две – три години бях управител в супермаркета на бул. „Симеоновско шосе“. Сутринта отидох на работа и ми се обадиха от отдел „Човешки ресурси“ и ми казаха, че има похвала от клиент на магазина. Получих я и когато започнах да чета, всъщност разбрах, че тя е лично към мен. Писмото беше от една клиентка, която беше написала много хубави думи и аз, разбира се, се почувствах страхотно.

Какво я е впечатлило?

Моето отношение към нея не е било по-различно от това към всеки клиент. Просто явно на нея й е направило впечатление. Тя търсеше някаква стока, помоли ме за помощ и й съдействах. Малко по-късно пак ме потърси, пак й помогнах, просто се оказах най-близо до нея и реагирах. Явно жената беше останала много очарована.

Това ли ти носи най-голямо удовлетворение, когато клиентите са доволни и оценяват усилията, които всички от екипа полагат?

Да, определено. Мисля, че това е напълно достатъчно да продължаваме да се раздаваме още повече в работата.

Какво те мотивира да се развиваш именно в тази компания?

Това, че компанията дава шанс за развитие на абсолютно всеки, който има желание за това.  Разбира се, това е предизвикателство, изисква се да положиш доста усилия, но те няма да останат незабелязани.

Какво е посланието ти към тези, на които им предстои да се развиват и да преминат по твоите стъпки на израстване?

Не се страхувайте да поемате повече отговорности. Винаги ще има кой да ви помогне. Комуникацията с всеки ръководител е много лесна и бърза и ако имате желание да се развивате, покажете най-доброто от себе си. Подкрепата е сигурна.

Първата среща в поредицата „Фантастични заедно“ е с Кристиан Лозанов