Екипът ни е генератор на много добри идеи за успех — Фантастико
Loader
100%

Екипът ни е генератор на много добри идеи за успех

„Индивидуалното отношение, подкрепата и всекидневното признание за приноса - това мотивира хората да израстват и да бъдат част от нашата организация“, споделя в интервю пред вестник „24 часа“ Валентина Божева, вицепрезидент на компанията. По повод 33-тата годишнина от създаването на ФАНТАСТИКО ГРУП тя споделя своята рецепта за успех, устойчив растеж и мотивация на екипа. За приоритетите, признанието, доброволчеството и каузите, които обединяват екипа на ФАНТАСТИКО, можете да прочетете в следващите редове.

- Вие сте част от ФАНТАСТИКО ГРУП вече 17 години, а ФАНТАСТИКО ГРУП тази година отбеляза 33 години от създаването си. Какво стои в основата на успеха на компанията?

- Постоянство, последователност, фокус върху взаимоотношенията в екипа, коректност към партньори и отговорност към клиентите – това е в основата на успеха. Винаги се водим от начина, по който хората в организацията биха възприели промяната и следващата стъпка, обсъждаме в детайли възможните последствията и въздействие. Очевидно това дава резултат, защото 33-годишната история на компанията показва, че продължаваме да се адаптираме, като успехът е следствие от развитието ни паралелно с темповете на промените в света, в нагласите на хората и техните очаквания.

- Във „Фантастико“ работят над 3 500 души. Как успявате да достигнете до толкова много хора и важно ли е това за Вас?

- Създадохме различни канали за комуникация именно, за да чуваме по-добре хората в екипа. Те често са генератор на много добри идеи, разкриват гледни точки, върху които си заслужава да помислим. Единият от начините за директна връзка с мениджмънта на компанията е специално създаден имейл. Заедно с оперативния президент Владимир Николов и изпълнителния директор Светослав Гаврилов се срещаме с екипите на място в супермаркетите, логистичния център и всички други обекти, където хората споделят всичко важно за тях, задават въпроси, обсъждаме предложения за оптимизиране на процеси в тяхната всекидневна работа. За нас това е важно, защото колегите, които всекидневно комуникират с нашите клиенти знаят най-добре как работата ни може да е още по-ефективна. От няколко месеца стартира и нов проект „Часът на екипа“ – активност, насочена отново към комуникацията с хората, която им предоставя още една възможност да споделят различни аспекти от работата и начина, по който се чувстват. Срещите на живо и директният контакт са приоритет, но активно използваме и специално създаденото дигитално приложение, чрез което колегите имат незабавен достъп до стратегически документи, правила за работа с различни хранителни продукти, актуални новини, клубове по интереси. 

- Кои са най-ценните качества, които търсите при подбора на екипа, с който работите?

- Когато човек има нагласата да бъде част от общност, се разпознава още на първата среща. Това е изключително важно, защото въпреки че принадлежността се формира във времето, е необходима последователност в професионалния път и желание да си част от екип. Понякога срещаме отлично подготвени експерти, които не са готови да сплотяват, да мотивират, да вдъхновяват екипи. Това е напълно разбираемо и е част от професионалното развитие. Необходимо е време, за да поемеш отговорността да ръководиш например супермаркет с екип от десетки хора и досег с хиляди клиенти. Стремим се да подкрепяме колегите, така че кариерното развитие да се случва в точното време, когато са готови за следващата стъпка. Но винаги насърчаваме вътрешното израстване.

- Кое е най-важното, за да може хората да бъдат мотивирани и удовлетворени от работата?

- Индивидуалното отношение, подкрепата и всекидневното признание за приноса към общия успех на всеки един колега - това мотивира хората да израстват и да бъдат част от нашата организация. Непрекъснато инвестираме в обучения, само за  2023 година те са били с продължителност близо 21 000 часа. Всеки месец поощряваме нашите „Служители на месеца“, имаме годишни награди „Колега на годината“ с емоционална церемония.

- Тази година отличихте 106 дългогодишни служители, които са част от „Фантастико“ над 20 години. Как успявате да спечелите доверието им?

- Това събитие е едно от най-вълнуващите за нас – това са хора, които са писали голяма част от историята на „Фантастико груп“. Постоянно се интересуваме от това, което ги мотивира да останат толкова дълго в компанията и да са все така отдадени. Винаги отговорите са свързани с  екипа и взаимоотношенията в него, с корпоративната култура, ценностите и сигурността, която усещат във „Фантастико груп“. Със своя професионализъм и всеотдайност те са истинско вдъхновение за всички нас.

- Какви са приоритетите, които стоят пред „Фантастико“  в следващите 5 години?

- На първо място за нас ще продължи да бъде индивидуалното отношение към хората и развитието на потенциала им, като увеличаваме инвестициите в обучения и нови проекти, свързани с надграждането на уменията в екипите. Много прецизно планираме инвестициите в разширяване на търговската ни мрежа в София и страната, продължаваме да реновираме обекти и да развиваме дигитализацията на процесите в компанията.

- Преди броени дни компанията спечели престижната награда „Най-щедър дарител“ на Българския дарителски форум. Защо дарителството е ценно за „Фантастико“?

- Да, получихме едно от най-ценните признания – награда за „Най-щедър дарител“ в конкурса на Български дарителски форум „Корпоративен дарител 2024“. За нас тази награда е показател, че следваме вярната посока – тази, която подкрепя важни за обществото каузи. През изминалата година приносът на „Фантастико груп“  за различни социални каузи е на стойност над 700 000 лв., а заедно с дарения, направени от клиенти, общият принос надхвърля 1 млн. лв. Дарителството за нас не е просто акт на предоставяне на средства или продукти, а е израз на убеждението ни, че всяка кауза е стъпка към положителна промяна.

- Вашите служители също подкрепят редица благотворителни каузи. Как мотивирате служителите си да участват в доброволчески инициативи?

- Скоро с наши партньори обсъждахме предизвикателствата, които всеки работодател има и останаха впечатлени, когато споделих, че имаме голям късмет с толкова прекрасни хора в екипа ни. Голяма част от колегите участват в различни инициативи, припознавайки каузите на компанията като свои. Дори този уикенд в наши супермаркети се провежда поредната доброволческа инициатива в партньорство с Българската хранителна банка - „Килограм доброта“. Наши колеги участват като доброволци, а компанията ще удвои всеки килограм храна, дарен от нашите клиенти за хора в нужда. В компанията имаме клуб то туризъм и невероятен футболен отбор, който тази година спечели „Купата на бизнеса“ в турнира на фондация „Димитър Бербатов“. Колегите в момента са заедно във Великобритания, за да се насладят на едни от най-забележителните двубои от Шампионската лига. Това е жест на признателност от страна на компанията към хората, които подкрепят различни каузи.

- Как избирате каузите, в които да участвате? Вие имате ли любима кауза?

- Най-ценни за мен са каузите, които са насочени към здравето на хората и  превенцията. Виждаме резултатите от започналата преди четири години кампания „С грижа към теб“,  която стартирахме съвместно с фондация „Нана Гладуиш - Една от 8“ като инициатива за превенция на рака на гърдата, но вече включва прегледи и изследвания за най-често срещаните заболявания при мъжете и жените. Понякога има резултати, изискващи незабавна лекарска намеса при някои от колегите, но добрата новина е, че все повече колеги участват в инициативата и дори да бъде установен здравословен проблем, започва навременна терапия. А това е най-важно, превенцията и редовните прегледи са изключително важен фактор за пълноценен живот.

 

Още новини