Facebook Pixel
Loader
100%

Когато продажбите без печалба са успех

Ръст на продажбите на продукти с кауза за десетки хиляди лева в годината на COVID-19 отчита ФАНТАСТИКО. Компанията успя да реализира продажби на продукти от различни социални предприятия за над 100 000 лв. през 2020 г. Приходите са в подкрепа на жени и деца в неравностойно положение и платформа за доброволчество.

За първи път през 2020 г. веригата започна продажба на ръчно изработени артикули на социалните работилници „КаритАрт“ – част от „Каритас София“. Организацията работи в подкрепа на жени и деца в неравностойно положение, деца и младежи с увреждания, бежанци и мигранти. Техните работилници произвеждат картички, значки и висококачествени керамични изделия, аксесоари от кожа, прежда и текстил. Част от продуктите на организацията намериха място в най-големите супермаркети ФАНТАСТИКО по време на коледните и новогодишните празници: „Благодарение на партньорството с ФАНТАСТИКО социални работилници „КаритАрт“ успя да покрие разходите си, направени за 2020 и да излезе на приход в година, в която оцеляването на всеки малък бизнес беше истинско изпитание. В условията на продължаваща пандемия участията на „КаритАрт“ в базари, работилници и корпоративните продажби са невъзможни, с малки изключения, и ние разчитаме единствено на онлайн поръчки. Техният дял обаче е все още много малък. Възможността нашите продукти да достигат до реални потребители на живо, е незаменима“, споделя Катерина Живило от „КаритАрт“.

Само за по-малко от два месеца приходите от продажбите във ФАНТАСТИКО достигат значими размери за „КаритАрт“: „Тази сума е почти толкова, колкото успяхме да реализираме от всички наши налични канали за продажби – участия в базари, онлайн платформи и корпоративни поръчки – за цялата ни Коледна кампания и около 20% от годишния приход“, допълва Катерина Живило.

За първи път през изминалата година ФАНТАСТИКО си партнира и с най-голямата платформа за доброволчество TimeHeroes чрез продажбата на два вида занаятчийски шоколад – млечен и натурален, произведени във фабриката „Гайо Шоколад“ в Пловдив. Благовеста Николова от TimeHeroes определя партньорството с ФАНТАСТИКО като „изключителен успех“, защото близо половината от всички произведени шоколади са стигнали до щастливите си герои: „Без да преувеличаваме, но партньорството ни с ФАНТАСТИКО си е истинска сбъдната мечта, тъй като веригата направи всичко по силите си, за да ни подкрепи и популяризира. Благодарни сме, че с помощта на ФАНТАСТИКО успяхме да достигнем до сърцата на още повече хора, които имат желание да ни подкрепят, а да се надяваме – и до нови потенциални доброволци, които да се включат в мисии от TimeHeroes.org“.

За 9 години благодарение на TimeHeroes са реализирани над 2100 доброволчески инициативи. Средствата от продажбите на шоколадите с кауза ще отидат директно в подкрепа на дейността на организацията, която помага да се случват хиляди малки и големи актове на добрина.

Продължава сътрудничеството на веригата и с „Оле Мале“ – социално предприятие, създадено от фондация „Майко Мила“. ФАНТАСТИКО продава не само ръчно изработени коледни играчки, но и предпазни маски, изработени от майки на деца с увреждания. „Втора поредна година те ни подкрепят по начин, непознат за българския пазар. Напълно безвъзмездно ни позиционират в магазините си, помагат ни да се учим как да опаковаме, зареждаме и да се държим като социално предприятие... Направиха го по всички възможни начини и с целия си екип. Като казвам целия си екип, имам точно това предвид - от ръководство до всички касиери“, пише председателят на фондация „Майко Мила“ Елисавета Белобрадова по повод подкрепата на компанията.

Продажбите на продукти с кауза са в ресора на Александър Стефанов, търговски директор във ФАНТАСТИКО, отговарящ за отдел с хиляди стоки – нехранителни и хранителни с годишен оборот над 200 млн. лв. Работата със социалните предприятия е много по-различна в сравнение с обичайните търговски отношения, но носи огромно удовлетворение и усещане за смисъл, споделя той: „Те нямат опит в работа с големи търговски обекти, за първи път се сблъскват с проблеми като опаковки, баркод, мърчандайзинг и логистика. С колегите им помагаме с нашия опит като ги консултираме, осигуряваме им максимално добро позициониране в обектите, следим продажбите и наличностите. По празниците беше доста натоварено, но те се справиха много добре“. ФАНТАСТИКО продава продуктите на трите организации без да печели от това, обяснява още Александър Стефанов: „Компанията подаде ръка на тези организации, но по-важното е, че клиентите ни ги подкрепиха, купувайки техните продукти.  Разбраха, че тези продукти са с кауза и с покупката си стават съпричастни към нея. Чисто търговски ние не печелим от продажбата на тези продукти. Щастливи сме, че с партньорството ни успяхме да им помогнем. Вярвам, че има големи възможности за развитие на социалното предприемачество“.

Още новини