Facebook Pixel
Loader
100%

Концепциата ФАНТАСТИКО: Отношение към детайла, стремеж към уют и красота

Преди дни ФАНТАСТИКО откри най-големия си търговско-развлекателен комплекс в гр. Перник. Очаквано, обектът предизвика огромен интерес, тъй като надгражда и доразвива концепцията на компанията. Архитектурата и дизайнът са впечатляващи, а комплексът събира под един покрив супермаркет, боулинг зала, зоомагазин, книжарница и др. Как се изгражда проект, разположен върху близо 11 000 кв м само за 10 месеца? Отговорите от Лидия Маргаритова - директор „Проекти, планиране и контрол в сферата на Експазия, Строителство, Поддръжка, ИТ“ във ФАНТАСТИКО ГРУП в интервю за gradat.bg. 

- Г-жо Маргаритова, поздравяваме Ви с поредния впечатляващ проект на Фантастико Груп. Разкажете ни повече за проекта - какво точно включва комплексът, какви са неговите параметри - терен, ЗП, РЗП, какви бяха сроковете за реализация и основните участници - проектант на проекта и на интериора, изпълнител, проект мениджмънт?

Фантастико - Перник е отражение на 30-годишната еволюцията на нашата компания. Обектът, разположен на терен от над 8 000 м2 със застроена площ 4700м2 и общо разгъната застроена площ 10753м2, предлага на клиентите си модерни и разнообразни възможности за пазаруване и забавление. Заедно с нашите партньори предлагаме едно богато портфолио от услуги, което спомага за едно цялостно неповторимо преживяване. Основни участници за реализацията на ниво проектиране и интериор са нашите дългогодишни партньори от Cityscape. За реализацията се доверихме на „Бараж Груп“ като главен изпълнител, както и на редица други наши доставчици и подизпълнители.

В комплекса има модерна боулинг зала от веригата MegaXtreme Bowling, която е част от портфолиото на ФАНТАСТИКО ГРУП. Жителите на гр. Перник ще открият още: зоомагазин „Нечовешки магазин - д-р Стефанов“, парфюмерия Parfen, магазин за аксесоари за мобилни телефони Smart Station, аптека Subra, оптика Grand Optics, книжарница Orange Center, каса за битови сметки и парични преводи Easy Pay, застрахователен брокер SDI, химическо чистене MediaClean, пункт на Българския спортен тотализатор.

- Две години подред обекти на Фантастико Груп стават "Сграда на публиката" в Национален конкурс "Сграда на годината" благодарение на вашата сполучлива търговска и проектна концепция. Разкажете ни повече за нея?

Мисля, че основата на успеха ни е любовта към детайла, стремежа към красотата и желанието ни да предадем нашето усещане за семеен уют на нашите служители и клиенти. Във всеки един етап от нашата работа ние търсим дългосрочност, коректност и лоялност. Това усещане се предава дори и в облика на нашите сгради, а наградите са просто отражение на усилията на всеки един професионалист на Фантастико – от проектовия ръководител през търговеца до продавача на касата.

- Какви са особеностите на приложените проекти и строителни решения - външна и вътрешна планировка, структура на комплекса?

Търговският комплекс Фантастико в Перник е изграден основно на две нива. Районът пред търговския център е облагороден с богато озеленяване и пейки за отдих. За удобство на клиентите на нивото на околната инфраструктура е разположен паркингът с над 150 паркоместа. От него покрай част от нашите партньорски обекти чрез травелатори на второ ниво пред клиентите ни се разкрива широката светла зона на магазин Фантастико и MegaXtreme Bowling.

В обекта залагаме на най-устойчивите и изпитани строителни решения, в това число и иновативни такива с единствената цел да удовлетворим нашите клиенти и изградим комфортна среда. Гордост за нас са интериорните решения, като в този обект интегрирахме и нови идеи, в които ще могат да се уверят нашите клиенти. Окачената вентилируема фасада се отличава, както със спецификата и уникалността на технологично изпълнение, така и с неподправената си визия, която допринася за фантастично усещане в нашия нов обект.

- Кои са строителните решения, свързани с прилагане на материали и технологии, от чиято реализация и приложение се гордеете най-много?

Разположеното под сградата паркиране осигурява сянка в летния период, като значително намалява акумулирането на топлина, а в зимния сезон по естествен начин предлага сухо и проветриво място за паркиране на клиентите. Всички изкуствени светлинни източници са решени посредством LED осветление, интегрирано с компютъризирана система за оптимизация. Сградата е изпълнена със значително по-дебели от изискуемите топлоизолационни пакети, като същевременно са внедрени система за рекуперация и система за оползотворяване на отпадната топлина от хладилните агрегати, което значително намалява вредните парникови емисии. Използвана е хидроизолация тип TPO мембрана на покрива, която е с бял цвят и по този начин драстично намалява акумулирането на топлина при такъв тип мащабни сгради. Окачената стъклена фасада е под дълбока козирка и това в допълнение с високоенергийните стъклопакети спомага за намаляване на прегряването и осигурява естествена светлина и връзка с околното пространство и прави зоната за посетителите още по-атрактивна.

- Решенията за енергийна ефективност стават все по-важни - как подходихте при такъв голям търговски проект?

Централизирана система за мониторинг на използваната енергия, събираща данните от отделни сектори в обекта, с възможност за детайлни справки по сектори прави възможно отговорното поведение към използването на природни ресурси. Последните години се смени концепцията при избора на хладилен агент, като се използва CO2, вместо фреон. Предимството е, че при равна ефективност на работата на самата система, се спестява до 30% от разхода на енергия. Другото предимство е, че хладилният агент CO2 е безвреден за атмосферата.

Оптимизация на климатизацията също е важен приоритет. Открихме решения, които се оказаха много успешни. Автоматизирахме част от процесите и постигнахме 14% намаление на разхода на електроенергия на годишна база.

Разбира се, няма да спрем до тук. Продължаваме да работим за оптимизация на разходите на ресурси без да нарушаваме комфорта на клиентите и работещите колеги в обектите.

- Какви са използваните иновации в областта на прилагането на дигиталните и информационни технологии - за управление на сградния фонд, наблюдение, контрол на достъпа, параметри като температура и качество на въздуха, и др.?

Можем да се похвалим с иновация в клиентско изживяване с дигитални менюта и рекламни клипове, реализирани на видео стени с ултра висока резолюция. Разполагаме с най-ново поколение везни с интегриран 15 инчов дисплей, които разполагат с възможност за автоматично обновяване на цени. Климатична инсталация с регенерация на въздуха и със следене на параметрите в реално време посредством автономна компютърна мрежа.

- По какъв начин се отрази настоящата пандемична ситуация на прилагане и изменения на конкретни проектни решения?

Грижата за здравето и удобството на нашите клиенти винаги са били основни движещи фактори в нашата концепция. Още на фаза проектиране се грижим нашите супермаркети да са широки и удобни, предлагащи комфорт за спокойно и уютно пазаруване. В нашите супермаркети са осигурени дезинфектанти, а служителите ни следят за спазване на всички общоприети правила за безопасно пазаруване.

Неизбежно бе пандемичната обстановка да се отрази, както на проектните решения, така и на самото изпълнение. Липсата на материали в световен мащаб създаде неимоверни трудности, но заедно с нашите изпълнители се справихме успешно, качествено и в срок. Тук е мястото да изкажем нашата сърдечна благодарност към всеки един участник в процеса на реализиране на този внушителен проект - всички наши партньори и всички наши колеги.

- Какви други проекти включва инвестиционната програма на групата в близка и по-далечна перспектива - проекти в проект и строеж, закупени терени и планове за нови обекти?

Ние инвестираме в модернизацията на филиалната ни мрежа и продължаваме с експанзията в София. Още тази година планираме да започнем мащабно разширение на супермаркета ни на бул. „Симеоновско шосе“, както и модернизация на супермаркета в „Младост“ 4. Тази година започнахме и проектирането на супермаркет от ново поколение в кв. „Левски“ в гр. София, с който ще можем да поканим повече жители и гости на столицата да споделят емоцията от това да пазаруват на място, където всеки детайл има значение.

Интервю за gradat.bg

 

Още новини