Отговорността към екипа е решаваща за успеха ни — Фантастико
Loader
100%

Отговорността към екипа е решаваща за успеха ни

Отговорността към екипа е решаваща за успеха ни и това е част от философията за развитие на ФАНТАСТИКО ГРУП. „Напълно осъзнаваме, че можем да вървим напред дори по време на криза само когато хората в екипа са спокойни за утрешния ден, чувстват сигурност и могат да разгърнат потенциала си“, казва изпълнителният директор на компанията Светослав Гаврилов пред "Капитал". Повече за постигнатото през 2022г. и за проектите, които предстоят - в следващите редове.

Г-н Гаврилов, краят на всяка година е време за равносметка. Каква беше 2022 за ФАНТАСТИКО?

И през 2022 г. ФАНТАСТИКО продължи устойчивото си развитие. Тази година приключи важен за нас в организационно отношение проект - обединяване на всички наши дейности в една компания ФАНТАСТИКО ГРУП, което вече е факт. Въпреки сложната икономическа ситуация през 2022 г. отчитаме ръст на продажбите и на клиентите, продължихме с инвестициите и подготвихме проектите за следващата година. Както за всички, така и за нас тази година беше трудна заради сериозното увеличение на основните ни разходи и високата инфлация. Следвайки нашия инвестиционен план, осъществихме мащабни реконструкции на два от ключовите ни обекти - един от супермаркетите в столичния квартал "Младост 4" и супермаркетът ни на бул. "Симеоновско шосе", който се превърна в търговски център с редица допълнителни услуги. И двата обекта са напълно преобразени и разширени, а инвестициите са за около 40 млн. лв. Както още в началото на годината поехме ангажимент, продължихме с инвестициите в енергоспестяващо оборудване от най-висок клас за супермаркетите на веригата и изградихме 12 фотоволтаични инсталации с обща инсталирана мощност 1600 kWp.

До 31 октомври 2022 г. реализираме ръст на оборота около 15%. За същия период регистрираме и ръст на клиентите с около 10%. Този показател е може би най-важният за нас, тъй като говори за увеличаване на доверието на клиентите към нас. Все повече хора избират ФАНТАСТИКО, когато трябва да пазаруват и това ни мотивира най-сиблно да продължим да надграждаме постигнатото.

В година на сериозна инфлация кои бяха най-сериозните предизвикателства пред бизнеса?

Тази година беше наложително да се преразглеждат и оптимизират предвидените разходи, така че да отговорим на значителното увеличение на основните пера в тях - за работни заплати, електроенергия, ремонт и поддръжка на обектите.

Както и при ковид кризата, така и сега, когато живеем в условия на динамична икономическа среда, на първо място е грижата за екипа. В отговор на непрекъснатото поскъпване увеличихме възнаграждения, увеличихме размера на ваучерите за храна, разширихме пакета със социални придобивки, към допълнителното здравно осигуряване, което е финансирано от компанията, всяка година добавяме безплатни профилактични прегледи и изследвания за всички колеги. Акцентът е върху превенцията на някои от най-разпространените заболявания при мъжете и жените. Напълно осъзнаваме, че можем да вървим напред дори по време на криза само когато хората в екипа са спокойни за утрешния ден, чувстват сигурност и могат да разгърнат потенциала си.

Направихме сериозни инвестиции в изграждане на фотоволтаични инсталации, така че да произвеждаме собствена зелена енергия. Разширихме значително и обхвата на автоматизираната система за мониторинг, която следи всички разходи на ресурси, като в реално време показва дали работят достатъчно ефективно хладилното оборудване, климатичните инсталации, какъв е разходът на вода, какъв е разходът за осветление. Тази система ни помага да оптимизираме много процеси. Всичко това, от една страна, донякъде компенсира поскъпването на електроенергията, а от друга, е част от нашата политика за устойчиво развитие на дейността ни и грижа за природата.

Обновеният обект на бул. "Симеоновско шосе" в София сте превърнали в търговски център с редица допълнителни услуги. Такъв тип обекти ли да очакваме от ФАНТАСТИКО и през 2023 г.?

Ако конкретната локация има потенциал като площ и клиенти, концепцията ни е да предложим комплексна услуга - пазаруване, битови услуги и възможност за приятно прекарване на свободно време. Този тип обекти, в които клиентите ни могат да напазаруват всичко необходимо за домакинството и в същото време имат на разположение химическо чистене, аптека, зоомагазин, оптика, книжарница, застрахователен брокер, гише за битови сметки и други, са доказано успешен модел. В момента сме на етап проектиране именно на такива търговски центрове в гр. Благоевград и в кв. "Орландовци". През 2023 г. ще изградим супермаркет в столичния квартал "Левски Г".

В момента ФАНТАСТИКО развива мрежата си от обекти в Западна България. Имате ли планове за развитие в цялата страна?

Последните години плановете ни за развитие включват освен обекти в гр. София постепенно разрастване в страната. Тази планирана експанзия се подготвя със сериозната инвестиция в модерна логистична база. С цел оптимални разходи за логистика планираме новите обекти така, че постепенно да се увеличава кръгът на покритие около София. Вярваме, че плавната експанзия е формулата, която ни дава стабилен растеж, без да влошим качеството на предлаганата услуга.

На какъв етап е проектът за новата логистична база?

Проектирането приключи и през 2023 г. ще започне строителството на този логистичен център за охладени стоки, който ще се намира в гр. Елин Пелин. Това е стратегически обект за нас, тъй като ще улесни разширяването ни в страна, от една страна, а от друга, ще ни позволи да обогатим асортимента на охладени продукти със стоки наш внос и стоки на по-малки производители, които нямат собствена логистика. Успоредно със строителството на новата част ще бъде изграден и голям фотоволтаичен парк в логистичната ни база.

През тази година компанията продължи да подкрепя различни социални каузи. Доколко въвлечен е и екипът в инициативите на ФАНТАСТИКО?

ФАНТАСТИКО устойчиво подкрепя проекти в областта на образованието, културата и здравеопазването и подпомага социални групи в неравностойно положение. Тази година освен каузите, които подкрепяме от години, помогнахме на организации, осигуряващи прием на бежанци от Украйна, както и на хората в района на Карлово, пострадали от наводненията. Голяма част от кампаниите ни не биха били възможни без активното участие на колегите. Например при дарителски кампании в подкрепа на неправителствени организации основна роля имат над 700-те касиери във веригата. Помощта към хората, пострадали от наводнения, беше не само финансова. Доброволци от супермаркетите и от централния офис на компанията отидохме и на място помагахме за отстраняване на щети от бедствието. И през тази година колегите участваха в спортни събития с благотворителна цел. Чрез различни кампании и партньорства компанията и клиентите заедно сме осигурили над 700 000 лв. за различни проекти. Корпоративната социална отговорност е важна част от нашата корпоративна култура, защото чрез инициативите, които провеждаме, създаваме наша вътрешна общност с отношение към дарителството и доброволчеството. Благодаря на колегите за това, че споделяме общи ценности, както и на клиентите, които припознават каузите ни. 

Още новини