Вдъхновяващи истории за развитието на корпоративната култура на ФАНТАСТИКО ГРУП на форум на СЖББ — Фантастико
Loader
100%

Вдъхновяващи истории за ФАНТАСТИКО ГРУП на форум на СЖББ

Близо 100 дами събра форумът „Споделено: За смисъла, силата и цената на корпоративната култура“ на Съвета на жените в бизнеса в България. Изпълнителният директор на ФАНТАСТИКО ГРУП Светослав Гаврилов беше един от участниците в дискусията, модерирана от Михаела Михайлова-Дьорфлер – бизнес лидер и консултант, член на Нетуъркинг работната група на СЖББ. 

По време на събитието бяха представени подходите на различни компании в изграждането, утвърждаването и управлението на корпоративната култура - предизвикателство за всеки лидер и всяка организация.

Аплодисменти предизвика историята на българската семейна компания ФАНТАСТИКО ГРУП, представена от изпълнителния директор Светослав Гаврилов. Самият той е започнал кариерата си във веригата, работейки в супермаркет, а впоследствие преминава всички нива в йерархията. „Имах колежка в университета, която работеше във ФАНТАСТИКО. Тя ме предупреди, че ако смятам да работя в компанията, трябва да бъда сериозен и да съм готов за много работа. Оказа се абсолютно права. Още от първия ден попаднах в среда, която по никакъв начин не толерира симулиране на дейност и безотговорност. Естествено, тогава не съм се замислял за корпоративната култура, просто усетих, че ставам част от една общност“, споделя Гаврилов. „По-късно, когато започнах работа в централния офис на ФАНТАСТИКО и вече имах честта да работя с г-н Валери Николов, разбрах, че това усещане си има причина. И тази причина е точно корпоративната култура, базирана на семейните ценности на семейство Николови. Във ФАНТАСТИКО в основата на корпоративната култура е една дума „Отговорност“ – към екипа, клиентите, партньорите и обществото“, дoбави още изпълнителният директор на компанията. Той акцентира върху усилията за провеждането на различни обучения за екипа от 3 400 души чрез тренинги на живо, но и чрез обучения в специално създаденото онлайн приложение „ФОКУС“, в което на разположение на всеки в екипа е огромен обем от информация.

Основен лектор на събитието беше Михаела Михайлова-Дьорфлер, която във встъпителните си думи заяви: „Не можем да говорим за добавена стойност за собственик, акционери, клиенти, преди първо да имаме добавена стойност за сътрудниците в компанията. И това е много повече от заплати, придобивки, обучения или тиймбилдинг веднъж в годината. Това включва отговорността на мениджмънта да създаде добра работна среда и да изгради и подхранва организационна култура, в която хората могат да работят спокойно, да се ангажират на 100% с ум и сърце и да развият пълния си потенциал. Чисто формално погледнато, разходите за човешки ресурси и корпоративна култура са оперативни разходи, но особено в средносрочен и дългосрочен план, това е най-умната инвестиция, която можем да направим“. В продължение на 15 години г-жа Дьорфлер е била част от ръководния екип на EVN България и е била силно ангажирана с развитието на корпоративната култура и въвличането на цялата организация във формулирането на принципите на работа. „Корпоративната култура не е проект, а начин на мислене. Това е маратон, за който трябва да имаме увереност, кураж, подкрепа и търпение, защото резултатите не идват веднага“, сподели още тя.

В дискусията за смисъла, силата и цената на корпоративната култура се включиха още Диляна Дочева,  основател на „Дочева и партньори“; Ирина Крайчева, изпълнителен директор на „Юте Кредит България”; Марио Гърбешков, изпълнителен директор на „Глоубъл Деливъри Център на Hewlett Packard Enterprise” в България. Всички те споделиха ценен опит в областта на корпоративната култура.

Събитието имаше добавена стойност за членовете на СЖББ, като им предостави възможност да обменят идеи, да научат нови практични неща и да се заредят с позитивна енергия.  След дискусията дамите имаха възможност за активен нетуъркинг с първокласен кетъринг от MyChoice. Презентацията и многообразието от вкусове впечатлиха участниците в събитието.

Домакин беше NV Tower, а гостите получиха специални подаръци от „Клуб 200: Дъбче с бъдеще“ – дъбчета в саксии, закичени с мартеници.

 

Още новини