Facebook Pixel
Loader
100%

Втората стратегическа конференция на ФАНТАСТИКО ГРУП с фокус върху устойчивото развитие

Под мотото „Успехът сме ние“ на 25 март в Joy Station се проведе втората годишна стратегическа конференция на ФАНТАСТИКО ГРУП. По време на форума бяха представени стратегическите приоритети, важни аспекти от корпоративната култура и устойчивото развитие на компанията. Конференцията събра близо 600 професионалисти от всички звена, които обсъдиха актуални въпроси, свързани с растежа на „Фантастико“, плановете за експанзия, технологичните иновации в работата, ролята на всеки в екипа за успеха и социалната и екологична отговорност на българската компания.

Специален фокус беше поставен върху темата за устойчивото развитие на бизнеса и ангажимента на „Фантастико“ към околната среда. Затова в началото на конференцията сцената на Joy Station се преобрази в зелено, заменяйки червения цвят, с който компанията е позната сред своите клиенти, партньори и хора в екипа. „Предстои изграждането на много нови стратегически проекти, като във всеки един от тях се правят значителни инвестиции за устойчивост, свързани с енергийна ефективност, оптимизиране на веригата на доставки, оползотворяване на отпадъците и много други. Даваме си сметка, че носим огромна отговорност да работим по начин, който намалява отпечатъка върху природата. Тази тема ще става все по-важна за нашата компания и според мен промяната започва първо на лично ниво. Всеки един от нас има отговорност да работи и живее така, че щетите върху планетата да са по-малки утре за нашите деца“, заяви оперативният президент на ФАНТАСТИКО ГРУП Владимир Николов.

Пред колегите си той обобщи, че успехът на компанията се дължи на единните ценности, които екипът следва от създаването й. „Това са ценностите, с които моите родители са започнали да градят тази компания преди 33 години, а именно – отговорност, екипност, стремеж към развитие, доверие и уважение. И аз съм изключително щастлив, че в нашия професионален екип над 3500 колеги следват тези ценности във всекидневната си работа“, подчерта Владимир Николов и благодари на колегите в препълнената зала.

Как ценностите и корпоративната култура правят „Фантастико“ една от най-успешните компании разкриха вицепрезидентът на компанията Валентина Божева и изпълнителният директор Светослав Гаврилов. Пред гостите на конференцията те представиха проекта „Култура на успеха“, в рамките на който целият екип препотвърди мисията, визията и най-важните ценности, на които се гради тази култура. „Корпоративната култура не са лозунги, тя се вижда в нашите действия, в начина, по който се отнасяме помежду си, с нашите партньори и с клиентите. Тя предопределя развитието на компанията и е в основата на нашия успех. Благодарение на нея сме стигнали до тук и днес сме най-големият български ритейлър за бързооборотни стоки“, подчерта Светослав Гаврилов. „Нашето желание е колегите да имат позитивна работна среда и всеки да има възможност да се развива и да изпитва удовлетвореност от постигнатите успехи“, допълни Валентина Божева.

В дискусионен панел „Търговията - нашата суперсила“ беше отчетена година на икономически растеж и значими инвестиции. Бяха цитирани данни от различни проучвания, според които „Фантастико“ е на 46-о място по приходи сред всички български компании и на 5-о място в ритейл сектора. Българската компания е на 17-о място сред най-големите работодатели. Участниците в панела благодариха на всичките си колеги, които с работата си осигуряват богат асортимент, високо ниво на обслужване и невероятно преживяване на клиентите в супермаркетите от веригата. Представени бяха и постигнатите резултати и амбиции на многофункционалната зала за събития Joy Station, боулинг залите MegaXtreme Bowling, ресторант, кетъринг и зала за събития MyChoice и търговски център SkyCity Mall.

През следващите години ФАНТАСТИКО ГРУП ще направи значителни инвестиции в нови обекти, благодарение на които висококачествените и свежи стоки ще са по-близо до все повече домакинства в България, стана ясно още по време на годишната конференция. Акцент в инвестиционната програма е стъпването на „Фантастико“ в Пловдив с откриването на търговски обект в палата 10 на Международния панаир в града. Предстои откриване и на нови обекти в София, сред които – на бул. „Тодор Александров“ (на мястото на бившето кино „Арена“), на бул. „Цариградско шосе“ и в ритейл парк в кв. „Надежда“.

Друг акцент в конференцията „Успехът сме ние“ беше въвеждането на нови технологии в дейността на компанията и нарастващата важност на темата „киберсигурност“. Продължава внедряването на електронни етикети, каси за самообслужване и дигитализация на документите като инвестицията за иновации през тази година ще бъде рекордна за компанията. Преди участниците в панела да се качат на сцената, сред гостите на форума се разходи роботът Фантаситко, който им предложи кафе и вкусни бисквити.

Част от събитието бяха и ученичката Наталия Иванова, един от първите служители – Йонко Миланов, започнал работа в емблематичния първи магазин „Фантастико“, италианката Марианджела Грифини и Стефка Костова, която въпреки двигателните си затруднения, вдъхновява с примера си колегите. Те показаха каква е силата на многообразието и колко пъстър е екипът на компанията. Именно хората са двигател на успеха, подчерта и новият директор на дирекция „Екип, обучение и развитие“ Антоанета Георгиева, която също беше сред участниците в конференцията.

Част от историите на успеха за „Фантастико“ са и историите на хора и организации, подкрепени от компанията. Социалната й ангажираност също е част от усилията за устойчивост, стана ясно по време на конференцията, През 2024 г. приносът на компанията, клиентите и служителите е в размер на близо 1.5 млн. лв. През миналата година ФАНТАСТИКО ГРУП финансира с бюджет от 500 000 лв. 23 проекта, които носят положителна промяна за обществото, в рамките на най-голямата си социално отговорна инициатива „Фантастико до теб“. Бюджетът на програмата ще бъде същият и през тази година, отчете форумът.

Специален гост на събитието беше изпълнителният директор на Българската хранителна банка Цанка Миланова. В партньорство с организацията „Фантастико“ реализира една от най-успешните кампании за миналата година - „Килограм доброта“, в рамките на която бяха събрани над 25 тона дълготрайни хранителни продукти за хора в нужда. „От първия до последния ред в тази зала виждам познати лица на хора съмишленици, хора, които бяха част от доброволците в „Килограм доброта“. За рекордния резултат в 12-годишната история на тази инициатива огромна заслуга имат доброволците на „Фантастико“, за което ви благодаря“, каза тя пред гостите на форума.

Специален гост на годишната стратегическа конференция на „Фантастико“ беше и олимпийската шампионка по художествена гимнастика Симона Дянкова, която разказа, че успехът се дължи на постоянство и на силата на това да не се отказваш по пътя към мечтите си. Водещ на форума беше журналистът Михаил Дюзев, а финалната доза добро настроение внесе д-р Мирослав Ненков.

Още новини