За продуктивността е нужно нещо повече от финансов стимул — Фантастико
Loader
100%

За продуктивността е нужно нещо повече от финансов стимул

Източник: www.karieri.bg

Въпреки "увеличение на основните разходи и високата инфлация", "ФАНТАСТИКО ГРУП" отчете ръст на продажбите и на клиентите през миналата година и обяви, че продължава да планира инвестиции и през 2023 г. След 31 години на българския ритейл пазар и с над 3000 служители в 45 магазина, ръководството на търговската верига демонстрира подходящи решения как развива хората в организацията. 

"Финансовите стимули не са достатъчни за поддържане на продуктивна работна атмосфера и вярваме, че водещият принцип на “Фантастико” за управление чрез индивидуално отношение е добре разпознат от хората и това е една от причините над 55 % от колегите да остават повече от три години в компанията", коментира за "Кариери" Валентина Божева, вицепрезидент на "Фантастико Груп".

Г-жо Божева, наблюдаваме тенденция за предлагане на нематериални придобивки за служителите. Как "Фантастико Груп" избира какво да предложи на хората си?

За нас е много важно хората да се чувстват добре и да бъдат в сигурна работна среда. Създаването на едно такова място изисква общи усилия и постоянство на всички нива в организацията. 

Характерно за “Фантастико Груп” е, че акцентираме върху отношението, обучението, подкрепата - не само на новите, но и на дългогодишните служители. 

Материалните придобивки, които осигуряваме за нашите колеги, са: 200 лева ваучери за храна, карта за отстъпка при пазаруване във “Фантастико”, както и за нашите ресторанти и боулинг зали, карта за фитнес на преференциална цена, допълнително здравно застраховане след шестия месец, ваучери за празници, подарък при раждане на дете, подарък при пенсиониране и 1 ден допълнителен отпуск за лични моменти.

През 2022 година 1676 служители са преминали обучение, като това са дългогодишни и нови колеги. Темите са разнообразни – свързани със секторите и спецификите на работа на тях, комуникационни умения, култура на обслужване, проведохме и лидерска академия, в която се включиха голяма част от мениджърите в компанията.

Какви бяха съображенията ви да се възползвате от корпоративната услуга "Капитал Pro"? 
Винаги сме полагали усилия да бъдем добре информирани за актуалните икономически, политически и финансови теми.

За нас е важно да познаваме обществения дневен ред, за да бъдем адекватни при вземането на стратегически решения. Отговорността ни като работодател, отговорността при работата с хранителни продукти, изискващи различни начини на транспорт и съхранение – всичко това изисква много добро познаване на регулаторни режими, законодателство, нормативни промени, както на национално, така и на международно ниво. Ето защо Капитал Pro за нас е изключително полезен и достоверен източник на информация, който ни помага във всекидневната работа. 

Кои служители на "ФАНТАСТИКО" ползват корпоративния информационен абонамент? 

Корпоративен информационен абонамент "Капитал Pro" направихме за мениджърския екип – това са търговските директори, финансовият директор, ръководният екип, който отговаря за инвестиционния процес и строителството на нови търговски обекти, мениджърите в комуникационния ни екип. 

Аз самата също използвам този абонамент вече няколко месеца. Информираме се както за най-важните събития, така и за тенденциите в различните сектори на бизнеса. Разбира се, ценни за нас са различните гледни точки, които откриваме в анализите и коментарите. Също така за нас са полезни бизнес докладите и класациите. 

Как според вас ще се развива в бъдеще тенденцията организациите да предлагат на служителите си стимули освен месечното възнаграждение?

Разбира се, всеки работодател ще планира да предлага повече придобивки и в зависимост от конкурентната среда ще ги допълва.

Фокусът на нашия екип е да надгради на всички нива личния контакт и комуникация с колегите. Финансовите стимули не са достатъчни за поддържане на продуктивна работна атмосфера и ние вярваме, че водещият принцип на “Фантастико” за управление чрез индивидуално отношение е добре разпознат от хората и това е една от причините над 55 % от колегите да остават повече от три години в компанията.

Още новини